تولید محتوا 

 

اگر محتوا سایت‌ها را خودرو یا وسیله‌ نقلیه در نظر بگیریم کاربران مسافرانی هستند که با این خودرو سفر می‌کنند و در نهایت به مقصد نهایی (خرید و بهره‌گیری از خدمات یک سایت) می‌رسند. هر کاربر از دریچه محتوای تولید شده در هر سایت تجربیاتی کسب می‌کند که در نهایت رضایت‌مندی یا عدم رضایت او را رقم می‌زند. با توجه به این که محتوا قلب هر سایت و اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می‌شود ثابت شده که تولید محتوا می‌تواند بر تجربه کاربری تاثیر بگذارد.

هر محتوا استاندارد شامل بخش‌های کلیدی و مهمی است که به عنوان نشانه یا آرم هر مطلب عمل می‌‌کنند. این نشانه‌ها ردیابی مطالب را برای کاربر و گوگل ساده می‌کنند. هدر، مطالب پررنگ و برجسته سایت، لینک‌ها، لیست‌ها، چارت‌ها، پاراگراف‌های کوتاه و حتی رنگ‌های به کار برده شده در هر مطلب به مخاطب سیگنال می‌دهند.

محتوای با ارزش، سایت شما را به رتبه های برتر گوگل تبدیل می کند و باعث رونق سایت شما می شود. این دسته از محتوا متاسفانه روی بیشتر سایت های فارسی زبان موجود نیستند و به همین دلیل، پورتال هایی که شاید بیشتر به کار می آیند از سوی گوگل، در دید مخاطبین قرار نمی گیرند که با تقویت این موضوع، می توان سایت خود را در این زمینه تقویت نمود.

اهمیت محتوای وبسایت ها زمانی مشخص می شود از قدرت بازاریابی دیجیتال آگاهی داشته باشیم. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا صرفا با تولید محتوا در وب، مشتریان بیشماری را به سمت خود جذب کرده اند و توانسته اند کسب و کارهای بسیار موفق را بدون هزینه و سرمایه گذاری های زیاد، راه اندازی کنند و ادامه دهند. تولید محتوا ماندگاری یا از یاد رفتن یک وبسایت را تضمین می کند.